Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

ESG

Vistula Bank Spółdzielczy realizuje model biznesowy  zgodnie ze Strategią Działania Vistula Banku Spółdzielczego na lata 2022-2026.

Dążąc do zrównoważenia potrzeb interesariuszy  bliska jest nam idea zrównoważonego rozwoju, która ma na uwadze potrzeby przyszłych pokoleń i troskę o środowisko naturalne, co w oczywisty sposób wpisuje się w naszą działalność biznesową. Dokument implementuje bliskie nam cele zrównoważonego rozwoju opisane w Agendzie 2030 z którymi nasz  bank się identyfikuje i które przedkłada na wymiar realizacji Strategii ESG. Zagadnienia z obszaru ESG zostały ujęte w biznesowym modelu zrównoważonego rozwoju  i stanowią jeden z kluczowych czynników sukcesu i innowacyjności naszej organizacji, a opisane zostały w ramach dokumentu -  Strategia ESG Vistula Banku Spółdzielczego na lata 2025-2027, który bank ujawni w kwietniu 2025  roku.

Strategia ESG Vistula Banku Spółdzielczego   dotyczy wszystkich istotnych dla nas zadań, które ujęte  zostały w ramach kryteriów środowiskowych, społecznych i ekonomicznych. Jako odpowiedzialna społecznie instytucja podkreślamy, że bardzo ważne jest dla nas nie tylko osiąganie założonych w strategii celów, ale także sposób ich osiągania z zaangażowaniem naszych interesariuszy tj. pracowników, klientów, partnerów  biznesowych i członków Banku.  

W ramach naszych działań  w obszarze (E) środowisko stawiamy m.in. na zrównoważone finansowanie, czyli wspieranie transformacji i rozwoju klientów przez dostarczanie zrównoważonego finansowania, czy zarządzanie ryzykiem klimatycznym. Z uwagi na to, że region na którym działamy jest regionem rolniczym, jednym z naszych celów jest wspieranie lokalnego rolnictwa w promocji zdrowej żywności, skracania łańcucha dostaw produktów rolnych i finansowania zrównoważonej środowiskowo produkcji owocowo - warzywnej, która jest domeną naszego regionu.

W obszarze (S) Społecznym chcemy być  szanowanym pracodawcą, zapewniając satysfakcję z wykonywanego zawodu naszym pracownikom, poprzez dbałość o dobrostan i rozwój zawodowy , a także promowanie różnorodności, równości i włączania jej  w całej naszej działalności biznesowej i poza nią. Stawiamy także na to, co od zawsze wpisane jest w nasze DNA, czyli zaangażowanie społeczne, poprzez wspieranie lokalnych przedsiębiorstw, finansowanie i dostarczanie narzędzi biznesowych oraz angażowanie pracowników w działania na rzecz społeczności lokalnej i promowanie rozwoju kultury. Aktywnie uczestniczymy w inicjatywach społecznych i edukacyjnych wpierając je, bo to co nas wyróżnia to nasza lokalność, duma z regionu oraz dążenie do integrowania miejscowej społeczności.   

W obszarze (G ) zarządzania skupiać będziemy się m.in. na  zarządzaniu ryzykiem ESG, przez wykorzystywanie metodologii pomiaru finansowych skutków ryzyk ESG i wpływu na nasz model biznesowy, udoskonalenie procesów zarządzania ryzykiem ESG, wspierających plan naszej  transformacji.  Ważne jest dla nas utrzymanie najwyższej klasy ładu korporacyjnego, czyli  silne filary organizacji zbudowane na wysokich standardach etycznych oraz dojrzałe zarządzanie wskaźnikami ESG wspierające zrównoważony rozwój i zgodność z regulacjami, w tym terminowe wdrażanie nowych regulacji ESG z zachowaniem proporcjonalności.

Realizacja filarów Strategii ESG przypisana będzie solidarnościowo wszystkim pracownikom, a nadzór nad jej wykonaniem sprawował będzie Zarząd Banku.

esg

Przydatne informacje

Cele SDGs w ramach strategii ESG identyfikowane przez Bank

Cel - Agenda 2030

     Wsparcie celu poprzez

 2
  • finansowanie lokalnego rolnictwa
  • finansowanie zrównoważonej środowiskowo produkcji owocowo – warzywnej
  • wsparcie prawidłowego funkcjonowania rynków towarów żywnościowych
  • przeciwdziałanie skutkom ekstremalnych zjawisk pogodowych, suszy, powodzi i innych katastrof
  • rozbudowa infrastruktury obszarów wiejskich
 3
  • wspieranie lokalnych inicjatyw i stowarzyszeń sportowych
  • udział w kampaniach zachęcających do badań profilaktycznych
  • dofinansowanie zakupu pakietów medycznych dla pracowników
  • zakup karty multi-sport dla pracowników
  • świadczenia socjalne (wczasy „pod gruszą”, świadczenia świąteczne, paczki świąteczne dla dzieci)
  • wyjazdy integracyjne
 4
  • edukacja finansowa klienta
  • działania edukacyjne wobec lokalnej społeczności i promowanie idei zrównoważonego rozwoju
  • dofinansowanie do studiów i szkoleń pracowników
  • edukowanie w obszarze nowoczesnych rozwiązań mobilnych jak i bezpieczeństwa korzystania z usług bankowych
 7
  • przygotowanie oferty produktowej wspierającej zmiany klimatyczne i cele Taksonomii UE (kredyty zrównoważone środowiskowo)
  • poprawę efektywności i zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii w placówkach Banku
  • poprawę efektywności zużycia energii
  • stałą modernizację placówek banku
  • promowanie inwestowania klientów Banku w infrastrukturę energetyczną i czyste technologie energetyczne
 8
  • zapewnienie bezpieczeństwa, edukacji, godnej  pracy i zdrowia pracowników
  • wdrożenie programów ułatwiających dostęp do bankowości i  usług finansowych
  • prowadzenie działalności w oparciu o obowiązujące regulacje prawne i najlepsze praktyki rynkowe
  • stosowanie zasady identyfikacji, zarządzania oraz ograniczania konfliktów interesów
 10
  • osiąganie celów CSR opartych na zmniejszaniu nierówności społecznych
  • prowadzenie zrównoważonej polityki płacowej
  • stosowanie przejrzystych systemów wynagradzania i premiowania pracowników
  • przeciwdziałanie wykluczeniu w zakresie usług bankowych
  • przestrzeganie Kodeksu Etyki Bankowej zwłaszcza w kontaktach z klientami
  • zachowanie neutralności wynagrodzeń pod względem płci,
  • równe  traktowanie kobiet i mężczyzn w zakresie rozwoju zawodowego i edukacji w Banku
 12
  • istotne obniżenie poziomu generowanych odpadów poprzez prewencję, redukcję i ponowne użycie,
  • wdrożenie narzędzi zapewniających dostęp do istotnych informacji w celu podniesienia świadomości w zakresie zrównoważonego
  • rozwoju i stylu życia w zgodzie z naturą – grywalizacja
  • analiza łańcucha dostaw pod kątem ryzyka ESG
  • digitalizacja oraz optymalizacja dokumentacji i procesów bankowych, redukcja zużycia papieru
 13
  • zarządzanie ryzykiem ESG w Banku,
  • wspieranie gospodarki niskoemisyjnej
  • wdrożenie regulacji wewnętrznych dotyczących ryzyka ESG w wymaganych obszarach Banku i przygotowanie do raportowania zgodnie z wymaganiami regulacyjnymi
  • dekarbonizacja portfela bankowego
  • redukcja emisyjności gospodarki własnej Banku: poprawa efektywności energetycznej budynków, redukcja emisyjności floty samochodowej

Szanowni Klienci,

Informujemy o nowej stronie internetowej Vistula Banku Spółdzielczego!

Uruchomiliśmy dla Państwa całkowicie nową, funkcjonalną, nowoczesną i dopasowaną do urządzeń mobilnych stronę. Mamy nadzieję, że nowa szata graficzna i bardziej intuicyjny, przejrzysty układ pozwoli Państwu w prostszy i szybszy sposób odnaleźć wszelkie niezbędne informacje o naszym Banku i o oferowanych przez nas produktach.

Zapraszamy do odwiedzania nowej witryny i korzystania z naszych usług.

Jednocześnie informujemy, że logowanie do bankowości internetowej nie zmieniło się i w dalszym ciągu pozostaje pod adresem: https://e.vistulabs.pl

Znajdziesz nas też tutaj

 Vistula Bank Spółdzielczy, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Łodzi - Śródmieścia, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000100567, REGON 000508916, NIP 774 10 18 830, KOD SWIFT POLUPLPR

 

 Realizacja: VerdIT         Wszelkie prawa zastrzeżone © Vistula Bank Spółdzielczy