Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Program Dobry Start

    Program Dobry Start – wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny


    Kogo dotyczy

    Możesz raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli jesteś rodzicem ucznia:

    • w wieku do 20 lat,
    • w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością).

    Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną

    • rodzic,
    • jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
    • jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
    • gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem.

    Co zrobić, aby otrzymać wsparcie

    Aby otrzymać wsparcie, złóż wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia.

    Jak złożyć wniosek

    Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną.

    1460x616


    Ważne

    Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej/portalu Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.


    Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku

    Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    Informacja o tym, że złożyłeś wniosek, pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] –> [Dobry start] –> [Szczegóły Twoich wniosków] po przetworzeniu wniosku – może to trwać do 48 godzin.

    Jeśli złożyłeś wniosek przez PUE ZUS, masz go w zakładce [Dokumenty i wiadomości] –> [Dokumenty wysłane]. 

    Kiedy złożyć wniosek

    Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2024 r.

    Jakie wsparcie otrzymasz

    Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.

    Kiedy otrzymasz wsparcie

    Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września 2024 r.

    Jeśli wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.

    Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia>

    Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca], a następnie wybierz [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].

    Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia

    Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.

    Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.

    Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:

    • skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
    • dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].

    Ważne

    Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).


    Gdzie otrzymasz pomoc

    Napisz do nas

    Infolinia

    tel. (24) 231 12 00

    Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adres do e-Doręczeń: AE:PL-24762-91298-CICET-14

    Centrala Banku

    ul. Rębowska 2
    09-450 Wyszogród
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny pracy:

    Pn-Pt. 8:00-16:00

    Oddział w Wyszogrodzie

    Dyrektor Oddziału Joanna Stelmach

    ul. Rębowska 2
    09-450 Wyszogród

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    tel. 781 870 874

    Godziny pracy:

    Pn-Pt. 8:00-15:45

    Punkt Obsługi Klienta w Małej Wsi

    Dyrektor POK Joanna Stelmach

    ul. Kochanowskiego 9
    09-460 Mała Wieś
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny pracy:

    Pn-Pt. 8:00-15:45

    Oddział w Bodzanowie

    Dyrektor Oddziału Joanna Stelmach

    ul. Bankowa 16
    09-470 Bodzanów
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny pracy:

    Pn-Pt. 8:00-15:45

    Oddział w Czerwińsku nad Wisłą

    Dyrektor Oddziału Wioleta Jabłońska

    ul. Wł. Jagiełły 2
    09-150 Czerwińsk n. Wisłą

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    tel. 781 870 879

    Godziny pracy:

    Pn-Pt. 8:00-15:45

    Punkt Obsługi Klienta w Czerwińsku nad Wisłą

    Dyrektor POK Wioleta Jabłońska

    ul. Władysława Jagiełły 16 (w budynku Urzędu Gminy na 1-szym piętrze)
    09-150 Czerwińsk nad Wisłą
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   

    Godziny pracy:

    Pn-Pt. 8:00-15:45

    Oddział w Iłowie

    Dyrektor Oddziału Maciej Boszko

    ul. Handlowa 1
    96-520 Iłów

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    tel. 781 870 873

    Godziny pracy:

    Pn-Pt. 8:00-15:45

    Filia w Sochaczewie

    Dyrektor Filii Maciej Boszko

    ul. Chopina 160
    96-503 Sochaczew
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny pracy:

    Pn-Pt. 8:00-15:45

    Filia w Bielsku

    Dyrektor Filii Maciej Boszko

    ul. Plac Wolności 3A w budynku Urzędu Gminy
    09-230 Bielsk

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

    Godziny pracy:

    Pn. 8:00-15:45

    Wt.-Pt. 7:00-14:45

    Szanowni Klienci,

    Informujemy o nowej stronie internetowej Vistula Banku Spółdzielczego!

    Uruchomiliśmy dla Państwa całkowicie nową, funkcjonalną, nowoczesną i dopasowaną do urządzeń mobilnych stronę. Mamy nadzieję, że nowa szata graficzna i bardziej intuicyjny, przejrzysty układ pozwoli Państwu w prostszy i szybszy sposób odnaleźć wszelkie niezbędne informacje o naszym Banku i o oferowanych przez nas produktach.

    Zapraszamy do odwiedzania nowej witryny i korzystania z naszych usług.

    Jednocześnie informujemy, że logowanie do bankowości internetowej nie zmieniło się i w dalszym ciągu pozostaje pod adresem: https://e.vistulabs.pl

    Znajdziesz nas też tutaj

     Vistula Bank Spółdzielczy, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Łodzi - Śródmieścia, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000100567, REGON 000508916, NIP 774 10 18 830, KOD SWIFT POLUPLPR

     

     Realizacja: VerdIT         Wszelkie prawa zastrzeżone © Vistula Bank Spółdzielczy